KYRKJA INFORMERER
Sokneprest em. Svenn Martinsen
Under oppdatering.
Bryllaupet
i Kana.(Joh ev.2,1-11) Ikon av Igor Stoyanov.
http://www.christthesaviour.org
ÒDifor
skal mannen skiljast frŒ far sin og mor si og halda
seg til kona si, og dei to skal vera eitt. Og det som Gud har bunde saman, det
skal ikkje menneske skilja.Ó
(Matt.ev.19,4b-6)
De som vitjar vigselsidane mine gŒr kanskje med
planar om Œ feira bryllaup om ikkje sŒ lenge. Det er dŒ ei glede for meg Œ ¿nskje
dykk velkomne til vigsel. Eg meiner at ekteskap er den einaste rette mŒten Œ
leva saman pŒ. Ekteskapet gjev tryggleik for ektefellene og
for dei born som mŒtte koma som ei f¿lgje av samlivet.
Eg gler meg saman med dykk og ¿nskjer Œ hjelpa dykk
til Œ fŒ ein fin dag som de kan sjŒ attende pŒ med stor glede og takksemd. Med dette vil eg gje
de to som skal gifta dykk ein del informasjon og hjelp
de kan ha nytte av.
Det Œ planleggja ein slik dag er bŒde spanande og
morosamt, men —g strevsamt. Lang tid kan gŒ med til Œ f¿rebu dagen, men det er
noko de vil gjera med glede og forventning.
Ekteskap
inngŒr vi ein gong i livet, og det er difor viktig Œ
fŒ litt kunnskap om kva som kan m¿te oss som ektefolk, og kva som er viktig Œ
vere merksam pŒ for Œ skape eit godt ekteskap.
KJ®RLEIK-KVA ER DET?
Kj¾rleik
har vi lett for Œ knytte til gode og varme kjensler
for eit anna menneske. Desse kjenslene h¿yrer kj¾rleiken til og
h¿yrer til mellom ektefellene.
NŒr
de no skal gifta dykk kjenner de denne gode varmen og
n¾rleiken for den andre. Desse kjenslene skal de ta godt vare pŒ, for dei er
gode Œ ta med i eit godt og langt liv saman.
Kj¾rleik
er ikkje bare desse kjenslene, men er og viljen til
samhald, og avgjersla om at eg elskar ektefellen min nŒr dei varme kjenslene er
svake eller borte. Eit ekteskap kan ikkje bare
byggjast pŒ gode kjensler, for dei skifter etter korleis dagen er.
SAMAN I GODE OG VONDE
DAGAR:
NŒr
de giftar dykk skal de lova for Gud og menneske at de
skal elska og ¾ra kvarandre og leva saman til d¿den skil dykk. Denne lovnaden
er viktig Œ halde levande inn i ekteskapet, for ingen gŒr gjennom livet med
bare gode dagar. Det er nŒr dei vonde dagane kjem at kj¾rleiken og samhaldet verkeleg vert sett pŒ pr¿ve. Alle
vil oppdage slike dagar f¿r eller seinare i livet. NŒr dei kjem er det
viktig kva for grunnmur vi har bygd ekteskapet vŒrt
pŒ, og korleis vi l¿yser dei vanskane vi m¿ter.
Vi
som har vore gift ei stund har erfart at ekteskapet mŒ ein arbeide med heile
tida for at ein skal ha det godt. Eit godt ekteskap kjem ikkje av seg sj¿lv,
men det krev at ektefellene er vakne og villige til Œ
arbeida med seg sj¿lv for Œ halde kontakten med, og n¾rleiken til kvarandre.
D SET VI I
GANG!
gifta seg med kyrkjeleg vigsel gjev ein fin start
og eit nytt utblikk pŒ framtida de gŒr i m¿te. Vi veit at i vŒr tid f¿rer
sosial forventning om store og dyre bryllaup gjerne til at avgjersla vert
utsett. Men det fins gode l¿ysingar. Vi vonar at denne nettsida kan inspirere
mange av dykk til Œ ta avgjersla om Œ gifta dykk, og at de her kan finne hjelp
til planlegginga.
Med venleg helsing
Svenn Martinsen
sokneprest em.
VIGSEL
OG STADFESTING AV/FORB¯N FOR EKTESKAP
I EkteskapsinngŒing
1. Etter norsk lov kan ei
ekteskapsinngŒing skje borgarleg eller kyrkjeleg. Les gjeldande ekteskapslov
her: Lovdata
2. Eit ekteskap blir etter kristen
tankegang inngŒtt nŒr ei kvinne og ein mann i n¾rvere av vitne og Gud gjev
kvarandre l¿fte om at dei vil leve saman i ekteskap – og nŒr
vigselsmannen gjer kjent at ekteskapet er offentleg gyldig.
3.
NŒr ein mann og ei kvinne(minst ein av dei mŒ h¿yre
inn under Den norske kyrkja) ¿nskjer Œ inngŒ ekteskap eller ¿nskjer stadfesting
av/forb¿n for ekteskap, mŒ dei snarast rŒd ta kontakt med presten eller
kyrkjekontoret, gjere naudsynlege avtalar om tid og stad, og fŒ rŒd i sp¿rsmŒl
ein lurer pŒ. Eit skjema som kan nyttast ved f¿rebels
innmelding til vigsel, finn ein her:
http://www.stellamaris.no/vinnm.htm
Det kan vera lurt Œ ta ein kopi av det utfylte skjemaet f¿r de sender
det.
Brudefolk
mŒ —g ta kontakt med Folkeregisteret i god tid for pr¿ving av ekteskapet,
Her
er ei lita vegleiing:
http://www.stellamaris.no/prov.htm
Blankettar kan de finna her.
4. Ein kyrkjeleg vigsel og stadfesting
av/forb¿n for ekteskap i kyrkja er gudstenester med
sakramental karakter, med salmesong, lesing og forkynning av Guds Ord om
ekteskapet, forb¿n for, og velsigning av dei som giftar seg/er vigde borgarleg.
Viktig er —g at presten pŒ kyrkja sine vegner gjer kjent at ekteskapet deira er
kyrkjeleg gyldig.
5. NŒr ei kvinne og ein mann er vigde
borgarleg ein gong, kan dei i ettertid velje Œ ha ei kyrkjeleg forb¿nshandling
for ekteskapet, med dei element som er nemnde i pkt. I,4.
6.
Vigsel og stadfesting av/forb¿n for ekteskap i kyrkja
vert f¿rebudd ved at presten etter pr¿vinga har ei samtale med brudeparet/ekteparet.
Her gŒr vi gjennom det praktiske ved vigsla, og
liturgien for vigsla, gjer naudsynlege avtalar, og samtalar om kva ekteskapet
er ut frŒ 4 TÕar: Tillit, Truskap, Tilgjeving, Tru[1]. ¯nskjer de
dessutan Œ Ò¿veÓ, kan dette best skje i tilknytning
til ei gudsteneste eller kyrkjeleg handling.
II Generelt om
liturgien for vigsel og stadfesting av/forb¿n for vigsel.
De
finn liturgien her:
http://www.stellamaris.no/viky.htm
Presten ser til at
tenesta kan gjennomf¿rast pŒ ein god og verdig mŒte.
Alle innslag skal tilpassast at vigselshandlinga er
ei gudsteneste og vera i samsvar med det
klassiske trusgrunnlaget i Den norske kyrkja, og den apostoliske og almenne
kyrkjelege tradisjonen.
Det
kan gjevast rom for medverknad av ulike slag. Vi ser gjerne at brudeparet/ ekteparet sj¿lve kan vere med pŒ utforminga av gudstenesta, t.d. at nokon i bryllaups/ festf¿lgjet kan medverke i somme av
dei liturgiske ledda, og/eller det kan vera tillegg til handlinga i form
av song og musikk, o.l., eventuelt kombinert med at det vert tent ljos i
ljosgloben. Salmar
og songar mŒ pŒ f¿rehand godkjennast av den presten
som har tenesta, og det musikalske stoffet av kantor.
Det kan —g
opnast for element som understrekar den etniske bakgrunnen til brudeparet/
ekteparet. Der den eine parten tilh¿yrer eit anna kyrkjesamfunn enn Den norske
kyrkja, kan det opnast for deltaking frŒ vedkomande
kyrkjesamfunn. Innslag som kjem som tillegg til liturgien, kan
plasserast etter ledd 10, Forb¿n. Presten
skal godkjenne s¾rskilde uttrykksformer og andre
tiltak som det er ¿nske om i tillegg til sj¿lve liturgien. Det
same gjeld opptak av bilete, film eller lyd. I hovudsak gjeld at det kan fotograferast ved inngangs-og utgangsprosesjonane, mens
ein mŒ vere tilbakehaldande med fotografering under b¿n, preike og salmesang. PŒ kyrkjetrappa etter gudstenesta har de etter mŒten god tid til
fotografering, men ver gild Œ ta omsyn til at eit evt. neste brudef¿lgje fŒr
koma inn i kyrkja ca.10 min. f¿r deira oppsette tid. Det er normalt ikkje h¿ve
til Œ fotografera brudeparet med fotograf i kyrkja mellom fleire vigsler.Videofilming med eit
einskild kamera kan skje pŒ tilvist plass etter s¾rskild avtale med
tenestegjerande prest.
Pynting og
symbolbruk mŒ h¿ve til at vigsel og stadfesting av/forb¿n for ekteskap i kyrkja
er gudstenester. Ein b¿r syne mŒtehald med Œ bruke ljos, blomar og liknande. I hovudsak s¿rger kyrkja for
pynting av kyrkja med blomar pŒ altaret. Har de
spesielle ¿nske, mŒ desse rettast til kyrkjetenar. For all pynting gjeld
at ein mŒ ta omsyn til kyrkjerommet som innvigd rom. Blomar b¿r i hovudsak vere
skorne, og fargane b¿r tillempast vigsla si kyrkjelege farge,(Kvit)og/eller
den aktuelle kyrkjeŒrstida.
III Spesielt om
brudeparet/ekteparet eller andre si deltaking
Generelle
moment og rŒd
Det er lurt at brudeparet i dŒrleg v¾r tek med enkelt
regnt¿y/paraply.
Fem minutt f¿r vigsla b¿r brudeparet vere pŒ plass.
Bruden gŒr/sit pŒ venstre, brudgommen pŒ h¿gre side av kyrkja. Dei bruker same sida av kyrkja under heile
vigsla.
Ved inngongsprosesjonen b¿r m¿tet mellom brudgom og komande svigerfar, brudgom og brud vere enklast mogleg.
Bruden sin forlovar kan hjelpa bruden med
praktiske oppgŒver i vŒpenhuset f¿r inngangsprosesjonen, deretter nŒr bruden
set seg pŒ sin plass, og ved forflytningar seinare.
Presten gjev vegleiing om nŒr brudeparet
skal sitje, stŒ, og knele.
Forlovarane reiser seg under vigsla.
Presten tek familiane pŒ
kvar side i handa etter vigsla.
Brudeparet/ekteparet og brudef¿lget har elles
h¿ve til Œ gje innspel om sine ¿nskjer ved fleire ledd i liturgien:
Prosesjonane inn og ut av kyrkja
Skal brudeparet/ekteparet gŒ inn saman, og
skal bruden gŒ inn saman med ein representant for familien? Skal det vere med
brudepiker og brudesveinar? Dersom det er ¿nskjeleg,
kan brudeparet(Žin av dei eller begge )/ekteparet,
forlovarane, representant(ar) for familiane, og presten gŒ inn i kyrkja i
prosesjon. Bruden gŒr pŒ venstre sida i prosesjonen, den som
gŒr med henne pŒ h¿gre sida. Etter gudstenesta er det fint om brudepar/ektepar, forlovarar og familiane gŒr ut i
prosesjon. Bruden gŒr dŒ ut pŒ same sida av kyrkja som ho kom inn, brudgomen pŒ
motsett side av henne.
Plassering av
brudeparet
Det
fins fleire ordningar.
Brudepar
plar sitja anten med andletet mot altaret eller Ò90 graderÓ pŒ dette, bruden pŒ
venstre, brudgomen pŒ h¿gre sida av koret. Forlovarane sit ved f¿rste d¿me Ò90
graderÓ pŒ altaret litt bak brudeparet, og ved det
andre slik at brudgomen sin forlovar sit ved sida av han og bruden sin forlovar
ved sida av henne. Familiane sit framst i kyrkjeskipet, bruden sin familie pŒ
venstre, brudgomen sin pŒ h¿gre.
Her kan de sjŒ korleis brudepar og forlovarar kan sitja i koret,
iflg. ei av ordningane over.
Skriftlesningar og salmar
Bibeltekstane kan lesast av medlemmar av
bryllupsf¿lgjet. Eller vil brudeparet helst at presten skal
lese? SjŒ liturgien:
http://www.stellamaris.no/viky.htm
Brudeparet kan vere med pŒ Œ velja
salmane som skal syngjast under vigsla.
D¿me pŒ salmar som h¿ver godt:
Norsk Salmebok 202 Lov Jesu Namn
Norsk Salmebok 223 Kj¾rlighet er
lysets kilde
Norsk Salmebok 261 O Store Gud vi lover
deg
Norsk Salmebok 268/Salme 97 40 Herre Gud ditt dyre navn
Norsk Salmebok 270 Store Gud vi lover deg
Norsk Salmebok 272 Hellig,
hellig, hellig
Norsk Salmebok 276 Lovsong
skal all heimen kveda
Norsk Salmebok 278 Deg
lysets Fader
Norsk Salmebok 300/299 No
takka alle Gud med hjarta, munn og hender
Norsk Salmebok 302/301
Lovsyng vŒr Herre, den mektige konge med ¾re
Norsk Salmebok 307 Til
himlene rekker
Norsk Salmebok 308 Alt stŒr
i Guds faderhŒnd
Norsk Salmebok 311
Himmelske Fader, herleg utan lik.
Norsk Salmebok 387 Ungdommens
Frelser
Norsk Salmebok 416 Alltid freidig
Norsk Salmebok 418 Med Jesus vil eg
fara
Norsk Salmebok 426 Med Jesus fram i
dei beste Œra
Norsk Salmebok 490 Blott en dag
Norsk Salmebok 529 Om alle mine
lemmer
Norsk Salmebok 586/587 Lovsyng
Herren
Norsk Salmebok 596 I dine
hender
Norsk Salmebok 599 Herre signe du og rŒde
Norsk Salmebok 603 Kom la
oss kj¾rlig vandre
Norsk Salmebok 611 Vi syng
med takk og glede
Norsk Salmebok 669 Kj¾rlighet fra Gud
Norsk Salmebok 670 La huset bli
bygget
Norsk Salmebok 671 Allmakts Gud og kj¾rleiks Fader
Norsk Salmebok 672 Gud Fader, du
velsigne deim
Norsk Salmebok 673 Kom
Jesus v¾r gjest
Norsk Salmebok 674 Herre
over alle slekter
Norsk Salmebok 696 Herre eg
hjarteleg
Norsk Salmebok 698 leva
det er Œ elska
Norsk Salmebok 706 Til
kj¾rleik Gud oss skapte
Norsk Salmebok 710 Vi rekker
vŒre hender frem som tomme skŒler
Norsk Salmebok 712 Syng ein
song av hjartans grunn
Norsk Salmebok 715
Himmelske far du har skapt oss
Norsk Salmebok 716 Gud du
er rik
Norsk Salmebok 738
Gud signe Noregs land
Norsk Salmebok 739 Gud signe vŒrt dyre fedreland
Norsk Salmebok 740 Fagert er landet
Norsk Salmebok 746 Velsignet er det
hjem
Norsk Salmebok 750 Eg har ei teneste
stor for Gud
Norsk Salmebok 751 Kvardagskristen
vil eg vera
Norsk Salmebok 752 Gud lys om heimen vŒr din fred
Salmer 1997 88 Jeg vil gi
deg Œ Herre min lovsang
Salmer 1997 98 Guds godhet
sang i sinnet
Salmer 1997 273 Gud,
velsigna desse to som stŒr for dine augo
Landstad Rev 844 Det er sŒ
yndig Œ f¿lges ad
Den aktuelle kyrkjeŒrstida,
og kristent arbeid ein har vore med i kan —g gje idŽar
til salmar ein kan tenkja seg Œ synge, slik som t.d.
i juletida Norsk Salmebok 56
Deilig er Jorden, i pŒsketida Norsk Salmebok 187
Deg v¾re ¾re, Norsk Salmebok i pinsetida 763
Den blomstertid nu kommer, og- Norsk Salmebok 86
Navnet Jesus, Norsk Salmebok 346 Han tek ikkje glansen av livet, Norsk Salmebok
387 Ungdommens Frelser.
Musikk
Brudeparet kan vere med pŒ Œ koma med
framlegg til musikk som skal nyttast under vigsla. D¿me pŒ musikk som h¿ver
godt[2]:
Trad:
Brudemarsj frŒ Fana(samla av Sigmund Skage)
Trad:
Brudemarsj frŒ L¿dingen
Trad:
Brudemarsj frŒ Saltdal
Trad:
Brudemarsj frŒ Seljord
Trad:
Brudemarsj frŒ Vals¿yfjord
Trad:
BrudeslŒtt frŒ Beiarn
Trad:
BrudeslŒtt frŒ ¯re
Trad:
Brurmarsj frŒn Florsen i Burs
Trad:
JŠmtlandsk Brurmarsj
Trad:
Gamal FŠbodpsalm frŒn Dalarna
Arild
Andersen: Bryllupsmusikk
Bach:
Preludium i Ess-Dur
Charpentier:
Te Deum
Clarke :
Trumpet Voluntary / The Prince of Denmark's March
Ferlin/Strand:
Men gŒr jag šver Šngarna
Jan
Magne F¿rde: Bruremarsj
Jan
Magne F¿rde: SeterslŒtt
Gershwin
: Summertime
Harmony:
Amazing Grace
Ellington
: Almighty God
Elgar:
Pomp and Circumstance
Mendelsohn-Bartholdy:
Tema frŒ ÓEn midtsommernattsdr¿mÓ
Nordraak
: Purpose frŒ ÒMaria StuartÓ.
Purcell
: Trumpet Tune
Ugland
: Intrada
Wagner:
Tema frŒ ÓLohengrinÓ
SjŒ
—g
http://kollandsrud.tk/demo1.htm
http://www.royken.kirken.no/index.cfm?id=370202
http://www.sjomannskirken.no/tjenester/bryllup-i-utlandet/karusell/hor-brudemarsjer
Det
er mogleg, men ikkje naudsynt, at programmet blir trykt pŒ eit eige ark.
Sj¿lve
vigselshandlinga
Ein kan velje mellom to mŒtar Œ gje
ekteskapsl¿fta pŒ. Den eine mŒten er den tradisjonelle i Den norske kyrkja, at presten
stiller to sp¿rsmŒl til kvar av brudefolka, som dei kvar for seg svarar ja pŒ,
f¿r presten proklamerer ekteskapet for Gud og menneske.
Den andre mŒten er inspirert av
anglikansk og katolsk tradisjon, at brudefolka sj¿lve seier fram ekteskapsl¿fta
ved Œ ta desse oppatt etter presten: Eg
tek deg NN til ektemake. Eg vil elska og ¾ra deg, og
vera trufast hos deg I gode og vonde dagar, til dess d¿den skil oss Œt. Deretter
proklamerer presten ekteskapet for Gud og menneske.
Der
namna skal nemnast, kan ein bruka fullt namn eller
fornamn, etter som det er naturleg i det einskilde tilfellet. I sp¿rsmŒla under ledd 8, EkteskapsinngŒing skal det brukast fullt
namn.
Dersom brudeparet vil, kan dei velje Œ gi
kvarandre ringar rett etter vigselshandlinga.
Overrekkinga kan skje ved at ringane blir
sette pŒ etter at presten har sagt: Gje
no kvarandre ringane, som de skal bera til teikn pŒ l¿ftet om truskap. Alternativt
kan det skje ved at bruda og brudgommen i samband med
overrekkinga av ringane sj¿lve seier fram f¿lgjande etter presten: NN, eg gjev deg denne ringen som eit teikn
pŒ l¿ftet mitt om kj¾rleik og truskap.
Ringar er det vanleg at brudgommen sin forlovar har med.
Under forb¿na kjem brudeparet fram til altarringen og knelar under forb¿na. Her er det mogleg Œ leggje til ei
fritt formulert b¿n som til d¿mes brudeparet sj¿lve har vore med pŒ Œ utforme
eller velje ut. Her kan dei gi uttrykk for sine voner
og tankar for livet som ligg framfor dei.
I
s¿ndagsgudstenesta etter tenesta, vil kyrkjelyden be for brudeparet/ ekteparet
i Forb¿na.
Bryllaupsmesse
Det er —g mogleg Œ feire vigsel/stadfesting av vigsel som ei
messe, det vil seie at det inngŒr eukaristifering(nattverd)
i vigsla. Begge brudefolka mŒ dŒ vere d¿ypt med kristen
dŒp.
IV
Praktiske opplysningar om vigsel
Kvar tek vi kontakt nŒr vi vil gifte oss?
Ta kontakt med prestekontoret/kyrkjekontoret der du bur.
FrŒ prestekontoret/kyrkjekontoret fŒr de eit innmeldingsskjema som
—g kan lastast ned her:
http://www.stellamaris.no/vinnm.htm
Her kan de koma med Dykkar ¿nskje nŒr det
gjeld dag og tid for vigsel.
Her finn de eit skjema til hjelp ved planlegginga
av vigsla:
http://www.stellamaris.no/vigsskj.htm
Korleis fŒr vi klarsignal om at vi kan gifte oss med kvarandre?
Det nemnde
innmeldingsskjemaet gjeld bare avtalen med kyrkja,
dŒ Folkeregisteret no har ansvaret for den juridiske pr¿vinga av
ekteskapsvilkŒra[3].
Brur, brudgom og forlovarar mŒ difor fylle ut og
signere kvart sett av dei offentlege skjema og levere dei til Folkeregisteret. PŒ dette grunnlaget blir det utferda Pr¿vingsattest frŒ folkeregisteret. Denne er gyldig i 4 mnd.
og mŒ vere pŒ kyrkjekontoret seinast 14 dagar f¿r vigsla.
Tidsbruk
Det kan vera
fleire par som vert vigde pŒ same dagen, og dŒ er det viktig at vi held oss
innafor dei fastsette tidsrammene. Det er ein time mellom kvar vigsel; til
vanleg kl. 13. 00 -
14.00 - 15.00 -
16.00.
Difor ber vi
dykk om Œ koma presis til kyrkja, og med det meiner vi at gjestene kjem 10-15
minutt f¿r handlinga tek til. Brudeparet og forlovarane kjem 5 minutt f¿r vigselen byrjar. Handlinga
tek om lag 35 minutt frŒ de startar inngangsprosesjonen til de er klare for
gratulasjonar pŒ kyrkjetrappa eller i vŒpenhuset.
Kven vil ha tenesta?
NŒr soknepresten sj¿lv er i tenesta
¿nskjer han Œ ha dei tenestene som kjem i dei kyrkjene
han har ansvar for, slik at han kan nŒ flest mogleg som prest.
Dersom han
"lever og har helsa" den dagen det gjeld vil det difor vera han som
er vigselsmann. Men sj¿lvsagt kan ein annan bringe ei helsing, lese tekst o.l., sjŒ t.d. pkt. 5 Innsetjingsord/Skriftlesing i
ordninga for vigsel, jfr. dokumentet pŒ denne
peikaren:
http://www.stellamaris.no/viky.htm
Det er og h¿ve
til personlege innslag etter n¾rare avtale med presten.
Kan vi gifte oss i den kyrkja vi vil?
Dersom de vil gifte dykk i
ei anna kyrkje enn i kyrkjene i ¯ygarden, tek de kontakt med
prestekontoret/kyrkjekontoret der de vil gifte dykk. Adresseopplysningar og telefonnummer
finn de i telefonkatalogen
http://www.1890.no eller pŒ
H¿ve til Œ gifte seg der kan vere
avgrensa dersom dette er ei popul¾r kyrkje Œ gifte seg i. De mŒ som regel ogsŒ
betale ei avgift dersom de vel vigsel i ei anna kyrkje enn i den kyrkjelyden de
geografisk h¿yrer til. Det same gjeld om de bur
utanfor ¯ygarden og vil gifta dykk hjŒ oss.[4] Meir
opplysningar fŒr de frŒ kyrkjekontoret.
Dersom de vil gifte dykk i ei sj¿mannskyrkje i utlandet, kan de fŒ vite meir pŒ denne
lenken.
Kan vi gifte oss utanfor kyrkja?
Gudstenesta
skal skje i kyrkja eller ein annan gudstenestestad som etter avgjerd av
biskopen kan brukast til vigsel.
Tanken bak er
at kyrkja ¿nskjer Œ autorisera nokre heilt fŒ plassar der utand¿rs vigsel kan finna stad.
D¿me i Bj¿rgvin bisped¿me er Kristkyrkjetomten pŒ Bergenhus, og i vŒrt prosti Mizpa stemnestad (Strusshamn), og
kyrkjesteinane pŒ Tyss¿y. Dessutan kyrkjeruinane pŒ Lysekloster, Halsn¿y,
Svan¿y og Selja.
Fullstendig liste finn du her:
Slik vert det
opna for par som veldig gjerne vil gifta seg ute. Samstundes er det ei kraftig presisering
av at vigslar skal finna stad der kyrkjelyden kjem saman.
Kva dersom ein av oss
eller begge har vore gift f¿r, og ekteskapet er
oppl¿yst av andre grunnar enn ved d¿d?
DŒ
Den norske kyrkja mangler ein kyrkjeleg rett som kan
ta avgjersler i slike situasjonar, tek eg ikkje noverande sokneprest slike
vigslar, for at alle i denne kategorien skal handsamast likt.
Kva dersom ein av oss
er medlem i eit anna trussamfunn eller tilh¿yrer ein annan religion?
At ein av brudefolka er medlem i Den norske kyrkja, vil til vanleg
vere nok for at vigsel kan skje i kyrkja. Presten har
likevel h¿ve til Œ nekte Œ vie brudefolka dersom ein av dei ikkje tilh¿yrer Den
norske kyrkja. Kyrkjeleg vigsel kan ikkje krevjast
dersom ingen av brudefolka tilh¿yrer Den norske kyrkja. Les
liturgien for Ordning for Vigsel og stadfesting
av/forb¿n for ekteskap pŒ
http://www.stellamaris.no/viky.htm
Leige
av kyrkja
Andre kristne kyrkjesamfunn som stŒr pŒ
den apostoliske truvedkjenninga og som respekterer vŒr
stŒstad, kan s¿ke om leige av kyrkja til vigsel nŒr eit brudepar ikkje h¿yrer
under Den norske kyrkja.
Apostelen
Paulus har sagt om ekteskapet:
ÒDette er eit stort
mysterium.Ó (Efes.5,32)
Det er sant, og-spanande. Vi trur at her ligg n¿kkelen til Œ fŒ det godt saman.
Navigat¿rene
En
test pŒ kommunikasjon i ekteskapet
Kommunikasjon.
KopiŽr over i tekstbehandler og pr¿v dere selv!
1 Meget god kommunikasjon omkring
2 Brukbar kommunikasjon
3 Bra kommunikasjon
4 DŒrlig kommunikasjon
5 Ikke noe s¾rlig kommunikasjon
Sett poeng, og se
hvor lav poengsum dere fŒr!
Budsjett og ¿konomi
Planlegging
av fremtiden
Bruk av
fritiden
Hans arbeid
Hennes
arbeid
Oppdragelse
av barn
VŒrt
seksuelle forhold
Ektefellens
n¾re venner eller venninner
Ferier
Ansvar
for husarbeid
Kristen
tro og forsamlingsarbeid
Innerste
f¿lelser
Ansvar
for bil, hage, hytte og bŒt
Annet
Poeng:
Litteratur:
Kristne normer for
seksualmoral.
Et ord fra kirken. Med forord av bispem¿tets preses
Johannes Smemo, Land og kirke 1971
Walter Trobisch: I loved a girl/Jeg elsket en
pike Harper&Row, London/New York m.fl. 1965/Norsk utg. Nomi,
1969.
Walter Trobisch: I married you/Lykkens Telt
Harper&Row, London/New York m.fl. 1969/Norsk utg. Nomi,
1971.
Jean Banyolak/Ingrid Trobisch Better is your
love than wine Editions Trobisch, Baden-Baden 1972
Ingrid Trobisch: On our way rejoicing Editions
Trobisch, Baden-Baden 1975
Harper&Row, London/New
York m.fl.
1975
Ingrid Trobisch: The joy of being a woman-and
what a man can do Harper&Row, London/New York m.fl. 1975
Walter Trobisch: Kj¾rlighetens Mysterium, Credo
1975
Bo
Giertz: Tre syn pŒ ekteskapet, Credo 1975
Gordon Johnsen: Det gjelder ditt ekteskap VŒrt
Lands Forlag 1971
Gordon Johnsen: Samlivets vitaminer
: en bok om kj¾rlighet. Oslo : VŒrt Land
forlag, 1979
Egil ¯stebr¿d/Ole-Magnus Olafsrud: Sammen i
kj¾rlighet, Navigat¿rene 1989
Johannes Smidt: Konflikter i ekteskapet Land og Kirke 1961
Ivar Ramvi: Kj¾rlighet og
Ekteskap, Nomi 1966
Tim La Haye: How to be happy Though
Married Tyndale House 1968
Vibeke Engelstad: En del av hverandres liv
Gyldendal 1970
Erich Fromm: The art of loving/Om kj¾rlighet
Dreyer 1971
Anfin J.Skaaheim: Ja til livet Credo 1971
Ja til livet Aksjonshefte 1974
J.B.Donovan: To plasser til Hastings Credo 1977
Ola Garli: F¿r vigselen. SprŒkkurs for par
Skrifthuset 1997
Dette b¿r du vite nŒr du gifter deg Rettsregler i ekteskapet
Justisdepartementet
Andre nyttige internettsider:
http://www.ekteskapsdialog.no/
Dr.Hans Olav Tungesvik hadde for nokre Œr sidan ein verdifull
programserie om samliv pŒ Kystradioen, Bergen som var produsert av Euromedier,
no Pe7(Kristen Riksradio). Kontakt Pe7 om du er interessert i denne:
Etter
idŽ av orkdalsmenighetene.no ,
og Utkast til Vigselsbrosjyrer Bud
Prestegjeld, 1990; Fjell Prestegjeld, 1993, 1999.
Sokneprest Em.
Svenn Martinsen
Postboks 100, 5331 Rong
Mobil: 950 67890
svennam@hotmail.com
[1]
Presten vil koma inn pŒ ekteskapet si sakramentale
side, kall, truskap og vilje.
[2]
Vi kan —g vurdere
vestlandsk/skotsk/irsk/keltisk/country/ musikk som kan h¿ve i ein vigsel.
[3]
Folkeregisteret har tatt over prestens
rolle ved pr¿ving,
I lange tider
har prestane i Den norske kyrkja ordna med papir for folk som skulle gifta seg.
FrŒ 1. oktober 2004 har Folkeregisteret teke over
denne oppgŒva. Prestane har ikke lenger rett til Œ pr¿va om
vilkŒra er tilstades for ekteskap. Eit klŒrt varsel om
at kyrkjeleg vigsel er pŒ veg ut! FrŒ no av mŒ difor
brudeparet kontakte Folkeregisteret for Œ fŒ utlevert skjema for pr¿ving av
ekteskap. Deretter mŒ dei utfylte skjema innleverast
pŒ Folkeregisteret. Folkeregisteret gjev sŒ ein
pr¿vingsattest til brudefolka. Dei tek sŒ med seg
denne til ein vigselsmann. Med dagens sammenslŒingar av folkeregister-kontora,
vil dette verta dŒrlegare service overfor folk som ¿nsker Œ gifta seg, men det
er dette Stortinget har vedteke. Det er difor naturleg Œ gje det rŒd at
brudefolk b¿r ta kontakt med Folkeregisteret i god tid f¿r planlagt vigsel,
slik at dei er sikre pŒ at papira er ordna i tide. Sp¿rsmŒl om
ny vigselsattest for vigslar f¿r 1. oktober 2004 skal
ikkje rettast til Folkeregisteret, men til den vigselsmannen som har utf¿rt
vigselen.
Soknepresten i
¯ygarden, etter idŽ av
Prost
Birger Foseide, Orkdal.
[4]
Biskopen
har fastsett at det kan krevjast betaling for vigsel
nŒr begge brudefolka er busett utanfor presten sitt tenestedistrikt. Det same gjeld om
de bur utanfor ¯ygarden og vil ha vigsel hjŒ oss. (Ikkje i rett opp-og
nedstigande line.)