Lewisham, i S¿r-London 10.august 2003. Eg er pŒ vitjing hos vener i
nabolandsbyen Greenwich. Dei kjenner den lokale soknepresten, og slik vert eg
som norsk prest invitert til Œ ÒkonselebrereÓ (feire gudsteneste) h¿gmessa saman
med han i soknekyrkja St. Stephens.
Det er ein varm dag. rets varmaste, ja, den
varmaste ein veit om pŒ dei trakter. Dagen f¿r hadde Heathrow 37 grader celsius. No er det over 38 her aust ved Themsen. Sj¿lv om vi stŒr i sakristiet, renn sveitten.
Her kjem Kenneth, ein av ministrantane og
henger pŒ meg alba, stola og gr¿n messehakel.
Soknepresten leier oss i b¿n f¿r vi stiller opp
i prosesjon. PŒ slaget 10.00 gŒr ein annan ministrant,
Robert f¿rst med r¿ykjelseskaret, og sŒ kjem resten av oss, prestane sist. Eg
har fŒtt bere den store Evangelieboka sidan eg i dag er tiltrudd Œ lesa Det
Heilage Evangeliet.
Mens vi er pŒ veg opp kyrkjeskipet under
inngangssalmen kjem tŒrene. Og det er slett ikkje bare pŒ grunn av r¿ykjelsen!
For eg tenkjer pŒ orda i Salme 84:
ÒKor elskelege dine bustader er,
Herre, allh¾rs Gud!
Mi sjel lengta,
ja brann av lengsle,
etter Herrens tempelgardar.
No jublar hjarta og kropp mot den levande Gud.Ó
Framme ved altaret b¿yer vi oss for Herren, og
finn plassane vŒre. Messa (ordet kjem av same roten som misjon), der Gud sender
seg til oss, og sender oss ut til teneste i verda er i
gong.
Det er interessant at i eit land og i eitt
kyrkjesamfunn (Church of England) med generell svikt i kyrkjes¿kninga, kan
denne sokna vise til auke.
Kva kan vere grunnen til dette?
For kyrkja er fullsett. Born, vaksne, unge og
gamle. Her sit Œtti prosent med karibisk bakgrunn, ti % med afrikansk, kvite
fem prosent og resten har indisk bakgrunn. Guds kyrkje
er fargeglad!
St. Stephens er ei av de kyrkjene i England som er uttalt gamaltruande.
Det tyder at dei vil stŒ pŒ den klassiske kristne trua, slik vi
finn ho i Skrifta og den kristne tradisjonen.
Ein annan Œrsak er at den lokale soknepresten er bŒde ein dyktig liturg,
som fŒr folk til Œ skj¿na at rett liturgi-bŒde ved altaret og
i kyrkjeskipet- f¿rer til et m¿te med Den Heilage. Rom.12,1-2
Men han er —g ein dyktig predikant, som tek
kyrkjelyden inn til eit m¿te med Herren i Ordet.
Vidare er han og dei andre to prestane ikkje
redde for Œ seia kva dei meiner og kor dei stŒr i den kampen mellom apostolisk
kristendom og liberal teologi som —g fins i Church of England. Ofte med humor og snert!
Prestegjeldet har —g valt den gamaltruande
biskopen av Fulham, John Broadhurst til sin biskop.
St. Stephens er utan tvil ein del av ein veksande mot-trend mot den
utviklinga i liberal retning som vi finn i alle dei
historiske kyrkjene i bŒde England og Noreg, ja, i heile Vesten. Prestane her
er sterkt knytt til den gamaltruande r¿rsla ÒForward in FaithÓ(ÒFramover i truÓ)www.forwardinfaith.com
Likevel-full kyrkje!
Kanskje stemmer ikkje dette heilt med forventningane til
kyrkjeideologane rundt om, ikkje minst i vŒrt land.
Men kanskje har truande frŒ den tredje verda lettare for Œ ta Guds Ord
som det stŒr.
Her er det uansett ei djup sanning: Den som vil stŒ pŒ Guds Ord vil
hauste velsigning, sj¿lv om det slett ikkje er enkelt
mange gonger:
«Lat oss gjera det gode og ikkje tr¿ytna! NŒr
tida kjem skal vi hausta, berre vi ikkje gjev opp», (Gal.6,9).
Det var stort Œ fŒ lesa Evangeliet om Jesus som
Livsens Br¿d f¿r preika. No kallar soknepresten meg
fram til altaret. Saman bed vi eukaristi-
(takkseiiings-) b¿na som er det sentrale i nattverdliturgien. Ved Herrens
innsetjingsord rekker eg fram handa til teikn pŒ det heilage mysteriet: At
Kristi lekam og blod er n¾rverande i br¿det og vinen.
Ved utdelinga kjem tŒrene pŒ nytt. Her stŒr vesle meg med kalken med Kristi blod midt i kyrkja i Lewisham. Eg
opplever det sterkt at ein liten sersjant og Kristi
tenar frŒ eit anna land vert teke inn i noko som er mykje, mykje st¿rre enn han
sj¿lv.
Og at det er mange, mange fleire enn eg og oss
som vil stŒ pŒ det vi har fŒtt av Herren sj¿lv og apostlane i Ordet.
Eg trur at det ville vere s¾rs trusstyrkande for fleire enn meg Œ oppleve at vi er ikkje kristne for oss sj¿lv.
Luther talte klŒrt om Kristi kyrkje som del av
vŒr tru, bŒde i Katekisma (1528) og i «Konsilene og Kyrkja» (1539).
Difor ville det vere mykje til tr¿yst og styrke
om vi gamaltruande kunne danne eit kyrkjeleg nettverk, bŒde i vŒrt land, og
saman med alle dei som vil stŒ pŒ same grunnvollen i andre land.
Men stadig, pŒ nytt og pŒ nytt treng vi, som
dei truande i St. Stephens, Œ kome saman i vŒr eiga soknekyrkje og synge
Herrens pris og ¾re bŒde i kyrkjebenk, ved altar og ved altarbord.
SŒ ser eg fram til godt arbeidsfellesskap i Guds
vingard saman med dykk —g denne hausten.
Vil de ta kontakt er de hjarteleg velkomne til det:
Dykkar tenar i Kristus Jesus
Svenn Martinsen