Framover i tru!

 

Lewisham, i S¿r-London 10.august 2003. Eg er pŒ vitjing hos vener i nabolandsbyen Greenwich. Dei kjenner den lokale soknepresten, og slik vert eg som norsk prest invitert til Œ ÒkonselebrereÓ (feire gudsteneste) h¿gmessa saman med han i soknekyrkja St. Stephens.

Det er ein varm dag. rets varmaste, ja, den varmaste ein veit om pŒ dei trakter. Dagen f¿r hadde Heathrow 37 grader celsius. No er det over 38 her aust ved Themsen. Sj¿lv om vi stŒr i sakristiet, renn sveitten.

Her kjem Kenneth, ein av ministrantane og henger pŒ meg alba, stola og gr¿n messehakel.

Soknepresten leier oss i b¿n f¿r vi stiller opp i prosesjon. PŒ slaget 10.00 gŒr ein annan ministrant, Robert f¿rst med r¿ykjelseskaret, og sŒ kjem resten av oss, prestane sist. Eg har fŒtt bere den store Evangelieboka sidan eg i dag er tiltrudd Œ lesa Det Heilage Evangeliet.

Mens vi er pŒ veg opp kyrkjeskipet under inngangssalmen kjem tŒrene. Og det er slett ikkje bare pŒ grunn av r¿ykjelsen! For eg tenkjer pŒ orda i Salme 84:

ÒKor elskelege dine bustader er,

Herre, allh¾rs Gud!

Mi sjel lengta,

ja brann av lengsle,

etter Herrens tempelgardar.

No jublar hjarta og kropp mot den levande Gud.Ó

Framme ved altaret b¿yer vi oss for Herren, og finn plassane vŒre. Messa (ordet kjem av same roten som misjon), der Gud sender seg til oss, og sender oss ut til teneste i verda er i gong.

 

Fargeglad kyrkje

 

Det er interessant at i eit land og i eitt kyrkjesamfunn (Church of England) med generell svikt i kyrkjes¿kninga, kan denne sokna vise til auke.

Kva kan vere grunnen til dette?

For kyrkja er fullsett. Born, vaksne, unge og gamle. Her sit Œtti prosent med karibisk bakgrunn, ti % med afrikansk, kvite fem prosent og resten har indisk bakgrunn. Guds kyrkje er fargeglad!

St. Stephens er ei av de kyrkjene i England som er uttalt gamaltruande. Det tyder at dei vil stŒ pŒ den klassiske kristne trua, slik vi finn ho i Skrifta og den kristne tradisjonen.

Ein annan Œrsak er at den lokale soknepresten er bŒde ein dyktig liturg, som fŒr folk til Œ skj¿na at rett liturgi-bŒde ved altaret og i kyrkjeskipet- f¿rer til et m¿te med Den Heilage. Rom.12,1-2

Men han er —g ein dyktig predikant, som tek kyrkjelyden inn til eit m¿te med Herren i Ordet.

Vidare er han og dei andre to prestane ikkje redde for Œ seia kva dei meiner og kor dei stŒr i den kampen mellom apostolisk kristendom og liberal teologi som —g fins i Church of England. Ofte med humor og snert!

Prestegjeldet har —g valt den gamaltruande biskopen av Fulham, John Broadhurst til sin biskop.

St. Stephens er utan tvil ein del av ein veksande mot-trend mot den utviklinga i liberal retning som vi finn i alle dei historiske kyrkjene i bŒde England og Noreg, ja, i heile Vesten. Prestane her er sterkt knytt til den gamaltruande r¿rsla ÒForward in FaithÓ(ÒFramover i truÓ)www.forwardinfaith.com

Likevel-full kyrkje!

Kanskje stemmer ikkje dette heilt med forventningane til kyrkjeideologane rundt om, ikkje minst i vŒrt land.

Men kanskje har truande frŒ den tredje verda lettare for Œ ta Guds Ord som det stŒr.

Her er det uansett ei djup sanning: Den som vil stŒ pŒ Guds Ord vil hauste velsigning, sj¿lv om det slett ikkje er enkelt mange gonger:

«Lat oss gjera det gode og ikkje tr¿ytna! NŒr tida kjem skal vi hausta, berre vi ikkje gjev opp», (Gal.6,9).

 

Gamaltruande kyrkjeleg nettverk

 

Det var stort Œ fŒ lesa Evangeliet om Jesus som Livsens Br¿d f¿r preika. No kallar soknepresten meg fram til altaret. Saman bed vi eukaristi- (takkseiiings-) b¿na som er det sentrale i nattverdliturgien. Ved Herrens innsetjingsord rekker eg fram handa til teikn pŒ det heilage mysteriet: At Kristi lekam og blod er n¾rverande i br¿det og vinen.

Ved utdelinga kjem tŒrene pŒ nytt. Her stŒr vesle meg med kalken med Kristi blod midt i kyrkja i Lewisham. Eg opplever det sterkt at ein liten sersjant og Kristi tenar frŒ eit anna land vert teke inn i noko som er mykje, mykje st¿rre enn han sj¿lv.

Og at det er mange, mange fleire enn eg og oss som vil stŒ pŒ det vi har fŒtt av Herren sj¿lv og apostlane i Ordet.

Eg trur at det ville vere s¾rs trusstyrkande for fleire enn meg Œ oppleve at vi er ikkje kristne for oss sj¿lv.

Luther talte klŒrt om Kristi kyrkje som del av vŒr tru, bŒde i Katekisma (1528) og i «Konsilene og Kyrkja» (1539).

Difor ville det vere mykje til tr¿yst og styrke om vi gamaltruande kunne danne eit kyrkjeleg nettverk, bŒde i vŒrt land, og saman med alle dei som vil stŒ pŒ same grunnvollen i andre land.

Men stadig, pŒ nytt og pŒ nytt treng vi, som dei truande i St. Stephens, Œ kome saman i vŒr eiga soknekyrkje og synge Herrens pris og ¾re bŒde i kyrkjebenk, ved altar og ved altarbord.

SŒ ser eg fram til godt arbeidsfellesskap i Guds vingard saman med dykk —g denne hausten.

Vil de ta kontakt er de hjarteleg velkomne til det:

 

Dykkar tenar i Kristus Jesus

Svenn Martinsen