Variert gudstenestetilbod-ja takk!
Slik var overskrifta i eitinnlegg i VŒrt Land nyleg skrive av
kyrkjeverja i Oslo, som egkjenner frŒ skulelagstida i Fana.
Yngve Haugstvedt tek iOslo-samanheng til orde for
¥ Ei gudsteneste kl ¥0900for Œ ta omsyn til dei som og vil gŒ pŒ fur
pŒ sundagen,
¥ Ei dŒpsgudsteneste kl¥1100 med fokus pŒ bom og familie ¥
¥ H¿gmesse kl. 1100, gjernemed kor og mykje liturgi.
¥ Ungdomsgudsteneste kl.1800, med tid til sosialt samver etterpŒ.
¥ Musikkgudsteneste og/ellerkveldsandakt kl. 1930.
Bakgrunnen hans er ¿nsket omfornying av h¿gmessa spesielt og
gudstenesta generelt. Vi vilog tru at gudstenestefomyinga og
kyrkjelydsbygginga iStorsalen har gjort inntrykk pŒ fleire enn han.
Vi ¿nskjer ikkje Œ lytte tilalt som kjem frŒ Oslo Bisped¿me, tvert i
mot. Men det er godt at detkjem ei r¿yst som set ord pŒ det som utan
tvil r¿rer seg i tida:
Sterk Œndeleg lengsel pŒ detpersonlege plan.
¯nskje om Œ nŒ flest moglegmed evangeliet, ikkje minst bom og unge.
Kva gjer vi i ¯ygarden?
Vi vil vere med i denneprosessen, og gjere sakene pŒ vŒr mŒte.
Vi mŒ lese pŒ nytt Kol. l,26-27 om kva Kristi Kyrkje eigentleg er. Og
Rom.12,1-2 slik at viskj¿nar kva ei rett gudsteneste er. Vi les l.Tim .3,15
om korleis vi ferdast i Gudshus, og Sal.84 om gleda ved Œ fŒ samlast til
gudsteneste og m¿te Herren,og kvarandre.
Lat oss sŒ tenkje nytt oms¿ndag kl. 1100, som sŒ langt vi ser, vil vere
hovudsamlinga til denoffisielle kyrkja hos oss. Andre tidspunkt pŒ
s¿ndagen er f¿rst og framstfor bedehusa og det friviljuge kristne
arbeidet.
Kva om vi sŒ etablerte forkvart sokn kvar 14.dag:
¥ Ei gudsteneste td kl. 1000for Œ ta omsyn til dei som vil gŒ pŒ tur
pŒ sundagen, og med fokus pŒbom og familie. Liturgi og preike
vil her bli enklare, og samlingakortare. Her vil vi og kunne ha
dŒp.
¥ Ei gudsteneste td kl.1130for Œ ta omsyn til dei som ¿nskjer meir
fordjupning i trua, gjernemed alternative hovudfokus: Den eine
gongen med hovudvekt pŒbibelundervisning, og den neste
med kor og mykje liturgi.
Ved s¾rlege h¿ve vil vikunne ha ungdomsgudstenester og
kveldssongar/kveldsb¿ner. Avs¾rlege former er Tomasmessa slik
ho vart brukt i Mariakyrkjai Bergen
verdt Œ studere.
Det er og viktig atkyrkjelydane mŒ kjenne att den tradisjonelle
gudstenesta. I f¿lge deisiste gudstenestestatistikkane held
deltakartalet seg og meirenn det. Difor trur vi at den "vanlege"
gudstenesta vert sett prispŒ. Men vi mŒ og h¿yre ¿nskjet om forb¿n
og at nŒdegŒvene mŒ fŒ komefram. Og kyrkjelydane, ikkje minst boma
mŒ fŒ ta del. Her trur vi atei ordning med fleire ministrant-team i
kvart sokn vil bli tilfornying og glede.
svennam@hotmail.com